查看更多

罐头🍭

Duet (Album Version) - Rachael Yamagata

睡不醒的浅吟——Duet

by Rachael Yamagata

其实我一直不太清楚这首歌的歌词在表达什么,是感情路上的小分叉,又或者是对不确定的未来的某种承诺或期盼?

但真喜欢这种睡不醒的声音,本来应该是怨妇的情节,却平静的有点让人酸丢丢。

Ps,头发什么时候才能长长,好期盼睡不醒头。


Oh, lover, hold on / 噢,亲爱的,请不要放手

Till I come Back again / 直到我 再一次回来

For these arms / 因为这些曾经令我温暖的臂弯

Are growing tired / 似乎慢慢变得疲乏

And my tales / 还有关于我的故事

Are wearing thin / 都已经逐渐地消失

If you're patient / 如果你耐心地等

I will surprise / 我会因此而惊讶不已

When you wake up / 当你初醒的那一刻

I'll have come / *我就已经站在你面前*,我回来了

All the ache will / 过去所有的伤痛

Settle down / 都会瞬间平静下来

And we'll go do / 然后我们会一起

All the things we should have done / 去做我们没有完成的事

'Cause I remember what we said / 因为我还记得我们曾这样耳语

As we lay down to bed / 当我们躺在床上,这样轻声说

I'll be here, if you would only come back home / 我会一直在这儿,只要你回家


Oh, lover, I'm lost / 噢,亲爱的,现在的我好迷惑

Because the road I've chosen / 因为我选择的这条路

Beckons me away① / 正在召唤着我离去

Oh, lover, don't you go② / 噢,亲爱的,你不要走

Now I'm fighting words / 现在我,想说点什么,却无法选择正确的词汇表达

I never thought I'd say / 我从来没想过,在那一刻我要说什么

But I remember what we said / 但我还记得,我们曾说过的

As we lay down to bed / 当我们躺在床上,这样轻轻地说:

I'll forgive you all, if you'll just come back home / 我会原谅你的一切,如果你能回家

Oh, lover, I know / 噢,亲爱的,我知道

You'll be out there / 你也许会不在这里

And be thinking just of me / 也许你将会想起我

And I will find you / 我会找到你的

Down the road / 只要沿着这条路

We'll return back home / 我们会牵着手一起回家

To where we're meant to be / 去我们曾打算去的那个地方

'Cause I remember what we said / 原因是:我还记得我们曾说过的啊

As we lay down to bed / 当我们躺在床上,这样轻声说:

We'll be back as soon as we make history / 只要我们一回家 ,我们就一起续写我们的诗


评论
热度(5)
©罐头🍭 | Powered by LOFTER